Інтелект України

Освітні програми

      Інтелект - один з найдорожчих ресурсів. Щоб пересвідчитись у цьому, варто звернути увагу на галузі економіки, що найбільш динамічно розвиваються: телекомунікація та інтернет-проєкти, фінансова галузь, високотехнологічне виробництво. Впродовж XX cтоліття, а особливо на початку нинішнього, усі розвинені країни опікуються проблемою створення спеціальної системи освіти, залучення талановитої молоді з інших країн. В Україні також розуміють необхідність виховувати інтелектуальну еліту нації. 2006 року команда провідних науковців Харкова на чолі з доктором педагогічних наук Гавриш І.В. запропонувала до впровадження власну концепцію виховання й навчання дітей , яка розроблена на основі власних напрацювань і передових ефективних методик.

     Дрогобицький ліцей №4 імені Лесі Українки започаткував втілювати в практику роботи програму «Інтелект України» з вересня 2016 року. В 1-А класі за даною програмою почало навчатися 24 учні. Наступного року ще 28 учнів вчаться за даною програмою. В 2018-2019 роках в ліцеї №4 уже по 2 класи розпочинають навчання за програмою «Інтелект України».

       Школярі з радістю поспішають щоранку до школи. Вчителі працюють для створення ситуації успіху, щоб діти відчували радість від досягнутого результату. Особливістю навчання в 1 класі є метод навчання читанню цілими словами. Для цього використовують прийом стеження, «саджаючи слова у човники», вправи «Сорока і черепаха», «Повітряні кульки», «Спів складів», «Фотоапарат», «озвуч» мультфільми. Науковцями доведений той факт, що читання - це найголовніший чинник, який впливає на успішність.

       На сьогоднішній день ми можемо підвести підсумки і результати роботи. Середня техніка читання учнів четвертого класу-182 сл/хв., що свідчить про хороші умови для успішного навчання.

       Хочу наголосити на уроках літературного читання, які несуть емоційну і змістову цінність. Кожен урок побудований на творах класиків світової літератури, містить творчі завдання, а також елементи самооцінки.  

       Математична галузь побудована на методі збагачення нових знань, щоуроку передбачені 4 хвилинні перевірки знань. Матеріал вивчається систематично, велику увагу приділяється практичним завданням. На підсилення вивчається предмет «Еврика», який дає можливість проявити способи нестандартного мислення, що на сьогодні є важливою умовою успішної життєвої реалізації кожної людини.

      Особливо цікавим для школярів наших класів є предмет «Людина і світ», який є пропедевтикою неуспішності з географії, природознавства. Разом з Центавриком учні мандрують світом, пізнають материки і океани, вивчають природні зони, рослинний і тваринний світ, мандрують вглиб  Землі і линуть в міжзоряні галактики.

     Для мене, як для вчителя, важливо сформувати в учнів важливу компетенцію - вміння вчитися. Підходячи до завершення 4 класу, ми готові до переходу до 5 класу за програмою «Інтелект України».

З вересня наші уроки відвідували вчителі-предметники, які будуть працювати в середній школі за цією ж програмою. Колектив вчителів готовий до проходження курсів за програмою, добре знайомий з учнями класу.

     Я впевнена, що праця, яку ми розпочали в 2016 році, проросте в середній школі і матиме гідне продовження в старшій школі.

                                     Учитель початкових класів Гизюк Леся Володимирівна

Читати далі

Світ дитинства

«Дитинство - це найкраща пора», - ми часто чуємо ці слова, та розуміти їх починаємо лише тоді, як воно вже минає. Коли ви дивитеся на своїх дітей, так схожих на вас самих і в той же час, таких не схожих, то в цей момент вам,  напевно, хочеться повернутися туди, де все так просто, де кожен день багатий на радощі і сміх; в той час, коли ваші батьки ще молоді, де багато вірних друзів, а ви повні оптимізму та впевненості у собі.

І, щоб здійснити цю подорож, щоб краще пізнати самих себе і своїх дітей, та зазирнути у той сонячний та неповторний світ улюблених занять, пригадати все найкраще, що було і є, а можливо й відкрити для себе щось нове, у собі чи в своїх дітях, учні 1 – А класу зібралися разом з батьками і гостями на святі.

Всі були у хорошому настрої , тому свято обіцяло бути позитивним. Діти прекрасно декламували вірші, лунали наші улюблені пісні, які  ми вивчили протягом року. Не обійшлося й без  завдань, які вчителька підготувала для дітей і гостей свята.

Приємною несподіванкою для родин стала мультимедійна презентація і віршовані рядки про народження їхніх дітей. Хвилини ностальгії викликали у присутніх першовересневі фото, на яких ми бачили зосереджені, а подекуди і зажурені очі першокласників.Адже вони вступали у нове невідоме їм життя, тому були дещо невпевненими. Чого не можна було сказати про сьогоднішніх( без п’яти хвилин) другокласників.Щирі, життєрадісті, успішні, жваві, емоційні, еродовані, творчі, інтелектуальні, незвичайні діти, які навперебій  ділилися своїм багатством з найдорожчими.

Свято пройшло так швидко і позитивно, що прощатися ніхто не хотів. Батьки приготували для своїх дітей пам’ятний подарунок – футболку з логотипом

 « Інтелект України». Тепло і батьківська любов торкнулася кожної дитини.

З вітальним словом виступила директор школи Мала С.В., яка подякувала всім за працю у цьому навчальному році.

Велике спасибі батькам і ді тям за спільно проведений час у навчанні, праці, відпочинку, на галасливих перервах і у тиші класу. Бажаю всім теплого літнього сонечка, подорожей і очікування на швидку і радісну зустріч 1 вересня!

Читати далі

Спільний відпочинок

      Хоч канікули і не за горами, але учні 1 – А класу вирішили розпочати канікули зі спільного відпочинку. Для цього ми обрали і відповідне місто – Трускавець. В середу, 26 жовтня, ми вирушили до Трускавця. Першою зупинкою у нашому маршруті була « Майстерня карамелі», адже солодощі – улюблені ласощі всіх дітей. Ми з цікавістю спостерігали за роботою карамельєрів, заодно дізналися про нову для нас професію. Вправні руки витворяли з карамеллю різні фокуси: змінювали колір, густину, довжину, навіть запахи.Діти, як зачаровані, спостерігали за вправими рухами карамельєрів. Хлопці вели з дітьми ще й цікаву бесіду. Час збіг дуже швидо і ось нас уже пригощають самачнючими карамелькамми, які творилися уна наших очах. Діти з задоволенням смакували карамель, а нас чекала наступна зупинка нашої подорожі – кінотеатр « Злата». Дорога наша пролягала через пішохідну зону Трускавця. Ми зробили безліч фотографій і підійшли до кінотеатру. Звичайно, без попкорну не обійшлося. Нас чекав перегляд казки

« Микита Кожум’яка». Надзвичайно захоплива українська стрічка з 3 Д ефектами.Я сама не помітила , як збіг час.

         Всі поверталися додому з посмішками на личках та з солодким сюрпризом з « Майстерні карамелі».

Приємно бачити дитячі усміхнені обличчя і чути запитання про те, куди і коли ми ще поїдемо.

Попереду у нас багато планів , щоб побачити все найкраще, найсвітліше, найдобріше у світі. Тож до наступної подорожі!

 

 

Читати далі

Твори добро

    Нещодавно ми святкували свято першогот дзвоника. Дзвінкий дзвінок скликав до школи школярів. В Зош № 4 народилася ще одна класна сім’я – родина учнів і батьків 1 – А класу.Дітей можна було порівняти з саджанцями, які збираються посадити в інший грунт, в інше середовище, де буде багато невідомого і незнайомого. Це наштовхнуло нас на думку посадити в шкільному саду саджанці, своїх « ровесників», які будуть зростати разом з нами. Цю ідею ми і втілили в життя 28 жовтня. Тепер у нашому саду є наші, іменні деревця – яблуня і слива, які будуть нашими підопічними. Ми будемо доглядати за ними, підливати, удобрювати землю, будемо розповідати про свої успіхи і досягнення. Разом з ними ми будемо вчитися, боротися з труднощами, пізнавати світ, розпізнавати добро і зло. Пройдуть роки, і дерева заплодоносять. Школярі теж виростуть. Виростуть на радість своїм батькам і на славу Україні.Впевнена - нашими плодами буде гордитися школа, батьки, Україна! Ростіть нам на радість! Ми вас любимо!

 

 

Читати далі

Перший раз - в перший "Інтелект України" клас

Цьогорічний першовересень в ЗОШ № 4 міста Дрогобича зустрів  24 школяриків 1 – А класу, які будуть навчатися за науково – педагогічним проектом « Інтелект України».  Школа зустріла першокласників посмішками та квітами. Малюки дивилися широко відкритими очима на оточуючих . Для них все було вперше: лінійка, дзвоник, школа, вчителі. Під урочисті звуки маршу під святковими рушниками ми зайшли на свою першу шкільну лінійку. До нас звернулася з вітальним слово директор школи Світлана Василівна Мала. Священик церкви Петра і Павла отець Анастасій побажав усім успішного навчального року і поблагословив свяченою водою. Ми отримали право першими вийти з урочистої лінійки. Нас радо зустрів світлий клас , оснащений руками батьків за всіма вимогами програми. Перший урок допомагав нам провести Знайко і Незнайко. Діти радісно ділилися враженнями зі своїми однокласниками та гостями . Наприкінці уроку всі першокласники отримали подаруночки – сонечка. Бажаємо нашим наймолодшим школярикам стати успішними людьми ,  здобути якісну освіту та жити і працювати на радість своїм батькам та на славу  Україні

Читати далі

Про проект "Інтелект України"

 Сутність  проекту  "Інтелект України" полягає не в насиченні дитини поглибленими знаннями. Головне  -  набуття  нею необхідних навичок роботи з інформацією, аналізу, гнучкого творчого мислення, самоконтролю та самооцінки, швидких реакцій, раціональної організації навчальної праці. Також -  розвитку пізнавальних процесів: сприйняття, пам'яті, мислення, уяви й уваги; розвитку якостей особистості школяра — цілеспрямованості, працелюбності, організованості, охайності, наполегливості, волі тощо.

Програма розроблялася в такий спосіб, щоб, враховуючи вікові особливості учнів, не лише зберегти, а й збільшити їх інтерес до навчання. Завдяки міжпредметним зв'язкам, засобам наочності та відеоматеріалам, об'єкт вивчення стає більш зрозумілим та цікавим.

Експериментальні навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів І-ІІІ ступенів для початкової школи розроблено відповідно   до наказів МОН України й  оновленого Державного стандарту та Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів.

Програма передбачає також навчання дітей різноманітних прийомів  навчально-пізнавальної діяльності, сприяє формуванню таких якостей, як ініціативність, самоконтроль.

Способи навчально-пізнавальної діяльності в даному проекті передаються через правила, вказівки, алгоритмічні приписи й засвоюються учнями в формі вмінь і навичок.

Досвід творчої діяльності фіксується в посібниках у формі частково-пошукових завдань. Ефективними, як показала практика, є завдання на розвиток зорової пам’яті, уваги, спостережливості, кмітливості, формулювання припущень, встановлення послідовності певних дій, самооцінку.

Велику увагу автори проекту приділяють завданням, на основі яких формується ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих, до самого себе та інших людей, поведінка в соціумі.

Для кожного предмету й на кожний урок розроблені  музичні вправи для фізкультхвилинок, що тісно пов’язані з темою і змістом уроку та формують у дітей життєві навички.

Посиланна на https://ukrcollege.com.ua/pro-proekt-intelekt-ukrayini.html

 

 

Читати далі